Familiebedrijf Peka Kroef is met zo’n 800 medewerkers specialist in verse, gekoelde aardappelproducten. In heel Europa genieten consumenten en horecaliefhebbers van de Peka producten. ‘Europe’s pioneer in convenient potato products’ komt voort uit de corporate story ‘ Grenzen verleggen’.
Grensverleggers kijken altijd vooruit en komen met ideeën waarmee ze een voorsprong kunnen nemen op alles en iedereen. Leiden is hoe dan ook altijd beter dan volgen. Grensverlegger of pioniers, zelfs al slagen ze pas na vallen en opstaan, oogsten altijd waardering en respect. Pioniers zijn de dapperen die geloven dat er meer mogelijk is dan de meesten denken. Het is het kenmerk van pioniers dat ze een idee in het hoofd hebben en niet zullen rusten voor ze dat hebben gerealiseerd. De ‘drive’ om te slagen overheerst. Er zijn uiteindelijk weinig mensen of organisaties die dat kunnen en willen opbrengen. Pioniers die slagen en succes boeken, creëren een voorsprong, een eigen toonaangevende positie op de markt.
Peka Kroef maakt gekoelde, verse aardappelproducten. Van alle gewassen zijn aardappelen misschien wel het meest aards, letterlijk. Het is een bijzonder product van Moeder Aarde. De basis van de Peka producten is de Hanza. Als grensverlegger was de onderneming de eerste en lange tijd de enige die deze klasse aardappel gebruikte. Omdat de Hanza vastkokend is, kan hij compleet gaar koken in de verpakking en toch heel blijven. Peka Kroef heeft zich van meet af aan gedragen als grensverlegger. In eerste instantie vanuit een overtuiging dat je met aardappelen meer moet kunnen doen dan ze uit de grond halen en ze verhandelen. Het pioniersschap kwam voort uit gezonde nieuwsgierigheid, toegevoegd aan bestaande grote kennis van aardappelen en aangeboren Brabants ondernemerschap. Met het verleggen van grenzen heeft de onderneming heel nieuwe markten gecreëerd. Ondernemerschap, kwaliteit en innovatiekracht zijn sterk aanwezig is in het dna van de familie Kroef en de onderneming. Die karaktertrek verloochent zich nooit. De onstuitbare drang om grenzen te verleggen in productkwaliteit, productinnovatie of productverkoop bepaalt in grote mate de kracht van het bedrijf en het Peka merk.
Wat grenzen verleggen toevoegt aan het bedrijf is een sterke (merk)persoonlijkheid. De grensverlegger is een uitgesproken positie; in dat ene woord zit heel veel opgesloten: innovatie, ondernemerschap, slimheid, durf, moed, niet opgeven, gewoon doen en de klant plezieren door het onderhouden van langdurige relaties.
Storytelling People gelooft in de corporate story als primair communicatiemiddel om mensen te verbinden. Wij brengen dat kernverhaal tot leven met storytelling verhalen, programma’s, workshops, campagnes en onze OneStory® App.
Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
Einfo@storytellingpeople.nl
Iwww.storytellingpeople.nl
Corporate storyteling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.