Rendement

 

Great stories start a fire

Keer terug naar het Waarom / DNA van het bedrijf voor het verhaal dat mensen kan inspireren, motiveren en enthousiasmeren. Waarom? Authenticiteit is een voorwaarde om geloofwaardig en bevlogen te kunnen vertellen over het bedrijf en de droom die het koestert. Want mensen verbinden zich alleen aan een verhaal waarin de wortels van het bedrijf door iedereen gevoeld en beleefd wordt.

Storytelling People ontsteken het vuur in uw organisatie

  • Wij laten met storytelling identiteit tot leven komen
  • Wij zorgen met storytelling voor inspiratie bij werknemers
  • Wij blazen met storytelling vergeten verhalen nieuw leven in
  • Wij dragen met storytelling verhalen uit in workshops
  • Wij brengen met storytelling het verleden tot leven
  • Wij geven met storytelling gevoel aan brand loyalty
  • Wij verbinden met storytelling verleden, heden en toekomst
  • Wij verbinden met storytelling interne en externe communicatie
  • Wij zorgen met storytelling voor beweging in organisaties
  • Wij maken met storytelling van managers leiders
  • Wij zorgen met storytelling voor community building
  • Wij zorgen met storytelling voor winnaars met een verhaal

Rendement-corporate-story

 

Meerwaarde storytelling

Met storytelling en de corporate story zorgen we voor verhalen die mensen verbinden en meenemen naar de toekomst. De verhalen die we maken verschillen onderling in functie, maar vormen met elkaar één verhaal en hebben een zaak gemeen: een goed verhaal ontsteekt een vuur dat zich niet meer laat doven. It starts a fire.

Interne waarde van storytelling

Storytelling raakt mensen. Als Storytelling People zoeken en vinden we het verhaal dat mensen verbindt. Een verhaal dat enthousiasmeert zorgt voor verbondenheid en betrokkenheid. Of het nu gaat om het versterken van de identiteit of merkuitstraling, het uitdragen van de bedrijfswaarden of het claimen van leiderschap; met storytelling brengen we organisaties en mensen in beweging.

Corporate-story-intern-verhaal

Externe waarde van storytelling

Een gedeeld verhaal zorgt extern voor herkenning, waardering en sympathie. De waarde van een authentiek bedrijfsverhaal is buitengewoon groot. Bedrijven met zoʼn verhaal zijn doorgaans succesvoller dan andere. Ze zijn productiever, innovatiever, gewilder op de personeelsmarkt, geliefder bij klant en consument, aantrekkelijker voor stakeholders.

Corporate-story-extern-verhaal

Storytelling authenticiteit

 

Authenticiteit is een belangrijk waarde binnen storytelling. Authenticiteit vindt zijn oorsprong in de roots van uw bedrijf: succesverhalen, mislukkingen, uitdagingen die overwonnen zijn, bedreigingen die overwonnen werden, diepere ervaringen met medewerkers en klanten. Alle ervaringen, verhalen en anekdotes kunnen dienen als bouwstenen voor een geloofwaardig bedrijfsverhaal. De corporate story bindt deze losse verhalen tot een verbindend verhaal.

 

Wat verhalen beter doen dan feiten

 

Verhalen kunnen mensen verbinden, raken en bewegen. Een verhaal dat tot de verbeelding spreekt, inspireert  en schept gemeenschappelijkheid. Mensen worden geraakt omdat verhalen niet op rationeel niveau werken maar op gevoelsniveau. Verhalen brengen mensen in beweging, zetten aan tot actie, slepen mensen mee in iets groots. Zoals het verhaal van President Kennedy in 1961:

‘To put a man on the moon and bring him back safely’.