Friesland Campina Domo heeft zich van zuivelproducent getransformeerd tot wereldwijde producent van kindervoeding en medische voeding. Het merk Domo staat garant voor kwaliteit en betrouwbaarheid.
In China rijdt een man op een brommer. Achterop vervoert hij een kartonnen doos met zes blikken. Het zijn gouden blikken, die zonder enig krasje of deukje op de plaats van hun bestemming moeten aankomen. Behendig baant de koerier zich een weg door het drukke verkeer. Tot hij aankomt bij zijn bestemming. Met zijn helm nog op belt hij aan. De voordeur zwaait open. In haar arm draagt de moeder haar pasgeboren kindje. Het is haar eerste – en enige – kindje. Haar oogappeltje, dat ze alle mogelijke liefde van de wereld wil geven. Dat ze gezond wil laten opgroeien. Voor dat laatste is ze geheel afhankelijk van het poeder dat zich in de gouden blikken bevindt. Het is de enige voeding die zij haar baby kan geven nu de borstvoeding niet op gang komt. Voor de kwaliteit van haar kindervoeding heeft ze alles over. Daar moet ze blind op kunnen vertrouwen. De moeder controleert de inhoud van het pakket. Met een glimlach neemt ze afscheid van de koerier.
Zoals deze Chinese moeder zijn er vele miljoenen moeders over de hele wereld. Ze kunnen of willen hun kind zelf niet voeden. En dus zijn ze afhankelijk van experts, die de kwaliteit van kindervoeding garanderen. Precies die afhankelijkheid maakt kindervoeding tot een extreem kwetsbaar product. Een klein tekort aan specifieke vitaminen kan binnen een paar weken tot serieuze groeiachterstand leiden. Op de langere duur zelfs tot sterfte. De kwaliteitseisen zijn torenhoog. De internationale richtlijnen strikt. Daarbij laat moedermelk zich heel moeilijk imiteren. Studies tonen keer op keer de complexiteit van de samenstelling aan. En toch gaat de organisatie, ondanks de kwetsbaarheid en de complexiteit, de uitdaging aan: zo dicht mogelijk in de buurt van moedermelk komen.
Van koemelk tot poeder in blik. Dat vergt een grote fascinatie voor de biologie van het product. Een verregaande beheersing van de waardeketen. Dat vraagt tevens om onuitputtelijke wilskracht. Waar komt die grote wilskracht vandaan? Waarom doet Domo wat ze doet? Omdat Domo vindt dat ieder kind – waar ook ter wereld – het recht heeft om gezond groot te worden. Dáárom bestaat Domo. Dáárom levert Domo ingredienten en eindproducten over de hele wereld. Volwaardige voeding biedt de garantie dat baby’s alle noodzakelijke mineralen, eiwitten, vitaminen en suikers binnen krijgen. En dat ieder kind – in welke fase van zijn leven ook – alle noodzakelijke bouwstenen binnenkrijgt om te groeien en om zo een gezond en gelukkig mens te worden.
Storytelling People gelooft in de corporate story als primair communicatiemiddel om mensen te verbinden. Wij brengen dat kernverhaal tot leven met storytelling verhalen, programma’s, workshops, campagnes en onze OneStory® App.
Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
Einfo@storytellingpeople.nl
Iwww.storytellingpeople.nl
Corporate storyteling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.