Storytelling People enthousiasmeert organisaties met het vastleggen, vertellen en delen van hun corporate story
‘De grootste uitdaging voor een ondernemer is om mensen mee te krijgen. Zowel je klanten als je medewerkers. En dat kan alleen als je een verhaal vertelt dat authentiek is, een verhaal waar mensen in geloven. Ik ben geen bierbrouwer. Ik ben een storyteller’. Het zijn wijze woorden van wijlen Alfred Heineken, die als geen ander de waarde van een krachtige corporate story herkende en erkende. Sterker nog, Heineken bouwde zijn imperium op, mede op basis van een krachtige en herkenbare corporate story.
Juist nú, in deze hectische tijden, is authenticiteit een groter goed dan ooit. Om de doodsimpele reden dat het je als organisatie geloofwaardiger, betrouwbaarder en bovenal sympathieker maakt. Steeds vaker prikken mensen tegenwoordig door glad gepolijste reclame-façades en -beloftes heen. Meer en meer zijn mensen benieuwd naar de ‘achterkant’ van bedrijven. Hoe gaan ze om met hun personeel? Wat is hun maatschappelijke bijdrage? Zijn ze écht geïnteresseerd in wat mensen wensen? Dat vraagt om een authentiek ‘waarom’, verhaald in een overtuigende corporate story.
Maar consistent authentiek en trouw aan jezelf zijn is vandaag de dag voor veel organisaties nog een hele opgave. Maar al te vaak wordt, bijvoorbeeld onder druk van aandeelhouders, geopteerd voor quick wins. Of om met Simon Sinek te spreken, de nadruk komt dan te liggen op de ’How’ en het ‘What’, daarbij de ‘Why’ vergetend. En juist het antwoord op die laatste vraag bepaalt het succes van een organisatie op de lange termijn.
Een corporate story is het kernverhaal dat organisaties onderscheidend positioneert in een dynamische wereld. Het is het strategisch kompas voor de toekomst en vertrekpunt voor alle communicatie. Een corporate story verbindt. Het voedt de trots, geef richting en houvast. Waardoor eenheid van handelen ontstaat tussen alle niveaus en alle afdelingen in een organisatie, van hoog tot laag.
Storytelling People maakt corporate stories van mensen, voor mensen. Bedrijven, merken en organisaties krijgen dankzij ‘onze’ corporate story betekenis in de hoofden en harten van mensen. Daartoe zijn ze relevant, realistisch, komen ze tot stand in een open dialoog en zijn ze sustainable. Corporate stories van Storytelling People ontsteken een vuur én houden dat brandend.
Storytelling People gelooft in de corporate story als primair communicatiemiddel om mensen te verbinden. Wij brengen dat kernverhaal tot leven met storytelling verhalen, programma’s, workshops, campagnes en onze OneStory® App.
Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
Einfo@storytellingpeople.nl
Iwww.storytellingpeople.nl
Corporate storyteling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.