Corporate Story | Gemeente Rijswijk

Onze toekomst: een aantrekkelijke gemeente én organisatie

De gemeente Rijswijk wil een inclusieve gemeente zijn. Er is plek voor iedereen en iedereen kan meedoen, ongeacht geslacht, leeftijd, religie, seksuele voorkeur, etniciteit of handicap. Al het gemeentelijke beleid draagt hieraan bij.

De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk – dat is onze missie. De Gemeente Rijswijk, dat zijn wij allemaal. Wij, dat zijn wij als inwoners, ondernemers en iedereen die bij en voor onze gemeente werkt.

Juist omdat we het met zijn allen doen, is het krachtig om dat gemeenschappelijke verhaal helder te hebben. Wat voor gemeente willen wij zijn en als we het nog niet zijn, hoe kunnen wij het dan worden? Wat is het verhaal dat we met z’n allen delen, wat ons drijft en inspireert? De antwoorden op die vragen komen samen in deze corporate story: de kracht van verantwoordelijkheid. Het is de uitkomst van een periode van kritisch kijken naar onszelf en van nadenken over onze organisatievisie. Ons verhaal is het begin van een groter verhaal waar we samen met onze inwoners en ondernemers aan zullen schrijven in de komende jaren.

Rijswijk voor en door iedereen

De gemeente Rijswijk is groots in het klein-zijn. Steeds weer zijn we in staat ons verhaal te laten weerklinken met behoud van onze eigenheid en onderscheidend vermogen. Dat doen we allereerst voor onze belangrijkste ‘klant’, de inwoners en ondernemers van Rijswijk. Zij delen één gezamenlijk perspectief: dat Rijswijk een aantrekkelijke gemeente is om te leven, werken en te verblijven. Werken aan een aantrekkelijk Rijswijk voor nu en de toekomst is werk van betekenis, in elk denkbaar opzicht.

Zingevend werken

Ontwikkelen met plezier vinden we belangrijk. Iedereen leert op een andere manier. Het gaat individueel om wat jij wilt bereiken, waarbij jij zelf verantwoordelijk bent voor je eigen ontwikkeling. Collectief gaat het om wat we als lerende organisatie willen bereiken – wat zijn onze ambities, waar liggen onze drempels en onzekerheden? Een lerende organisatie weet ook haar gemeenschappelijke verhaal te koesteren en verder tot leven te brengen. Uitwisselen van verhalen en ervaringen is daarbij essentieel. Wie ben jij als mens en waaraan wil je bijdragen? Hoe zie jij de samenwerking met je collega’s – én die met de inwoners en ondernemers van onze stad? Wat zie jij als de beste dienstverlening? Wie betrek je op welk moment en hoe voer je een goede en open dialoog? En op welke gebieden wil jij je in je werkleven verder ontwikkelen?

Ons doel is om de tijd die je bij ons doorbrengt zingevend te laten zijn, met alle plussen en minnen die daarbij horen. We bieden naast een salaris veel ruimte voor echtheid, invloed en mogelijkheden om je als persoon te ontwikkelen. Onze grootste kracht is dat onze medewerkers worden gestimuleerd om zichzelf te zijn en zich hiermee te onderscheiden. In onze organisatie hoef je niet 100% ‘af’ te zijn om een kans te krijgen; jouw drive en motivatie vinden we veel belangrijker.

Een lerende organisatie betekent dat iedereen binnen onze organisatie leert en zich ontwikkelt. Natuurlijk, niet allemaal in dezelfde mate, want ook hierin kiezen we voor persoonlijk maatwerk. De essentie voor ons allemaal blijft: De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk.

Over Storytelling People

Storytelling People gelooft in de corporate story als primair communicatiemiddel om mensen te verbinden. Wij brengen dat kernverhaal tot leven met storytelling verhalen, programma’s, workshops, campagnes en onze OneStory® App.

Contact

Contact

Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
E[email protected]
Iwww.storytellingpeople.nl

Onze klanten

Corporate storyteling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.

Heineken: de magie
PostNL
Randstad: shaping work
ABN Amro
Nationale Nederlanden
Friesland Campina

Brochure aanvragen

Corporate storytelling brochure

Download de Storytelling People app

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.